Mobilya Tasarımı

Grafik tasarımdan mezun olup İtalya’da ‘product design’ üzerine master yapmaya karar verince, İstanbul’u arkamda bırakıp yeni bir şehre taşındım yaklaşık iki ay önce. Yeni insanlarla tanıştım bu dönemde, yeni bir şehre adapte olmaya çalıştım. Herşeyden önemlisi tasarımın her alanı birbiriyle alakalı görünse de mobilya tasarlamak gibi zor işlerin başında buldum kendimi. Grafik tasarımın tarihini, sanatçılarını bilip ona göre işler çıkarıyorken, tarihini ve tasarımcılarını hemen hemen hiç bimediğim bir alanda debelenmeye başladım. Bir de bunun üzerine sabahın ilk ışıklarıyla başlayıp akşam karanlığına kadar süren dersler eklenince bir hayli boşladım crayons&bottles’ı.

Zorlandığımı inkar edemem ama çok güzel projelerle uğraştığımızı da kabul etmem gerekiyor. Tanınmış birçok markaya -Bosh, Zanotta, Ikea, Samsung- projeler hazırlayarak da bir bakıma hem kendime olan güvenimi arttırıyor hem de bu piyasanın nasıl ilerlerdiğine dair bilgiler ediniyorum! İşte bu projelerimden biri olarak İtalyan mobilya markası Zanotta‘ya komidin tasarlıyorum ve bu süreçte markanın tarzını anlamak için ürünlerinin hepsini neredeyse ezberledim ve en beğendiklerimi de buradan paylaşmak istedim!

White Shell kahve sehpası Salvatore Indriolo imzasını taşıyor.

Mezzadro sandalye Castiglioni tasarımı.

Castiglioni tasarımı Sella sandalye. (Bu ürün uzun süre telefonda konuşanlar düşünülerek tasarlanmış, uzun vakit ayakta duracaklarına bu dayanakla! eğlenmeleri istenilmiş.)

Sciangai adlı askılık Lomazzi imzası taşıyor.

Bu master maceram son bulduğunda evimin her yanını kendi tasarımım olan mobilyalarla döşeme hayalleri kurmaya başladım şimdiden, tabi benimkiler kısa sürede bu kadar başarılı olur mu bilemiyorum!

Leave a Reply

