Herbert Lubalin

Herbert Lubalin’in adını ilk kez 2010 yazında İsveç, Göteborg’da Tamburlane Grafik Stüdyosu‘nda staj yaparken duydum. Ajansın sahibi Tim Kinalı yarı İsveç yarı Türk’tü. Kendisine attığım maili olumlu karşılaması üzerine bir ay boyunca beraber çalıştık ve kendisinin kolay kolay bulunmayacak bir patron olduğuna karar verdim. Sabahları işe genellikle kendisinden sonra ulaşıyordum ve bazen masamın üzerine bırakılmış bir kahve ile karşılaşıyordum. Öğlen yemeklerine beraber çıkıyor, çoğunlukla bir yerlerden paket alıp Göteborg’un nehir kenarında bulunan çimlerine yayılıp onları yiyorduk, iş çıkışı birşeyler içmeye çıkıyorduk veya ajansta müzik ve şarap eşliğinde tasarımlarımıza devam ediyorduk. Evinde verdiği partiye Gizem ve beni de davet etti mesela. En son günümde ise küçük bir parti düzenleyip şampanya patlatmış ve başarılı bir tasarım hayatı dileyerek bana aldığı portfolyo dosyasını hediye etmişti. Kısacası rüya gibi bir staj dönemi geçirdim.

Tüm bu eğlencenin yanında ondan o kadar çok şey öğrendim ki okulda birçok projemin altından bu bilgilerle kalktım. Mesela Herbert Lubalin’i ilk kez Tim’den duydum ve adeta benim için bir esin kaynağı haline geldi. Onun tasarladığı fontları inceleyip, Globe Regular adıyla bir font tasarladım mesela. Ya da yine onun çizimlerini inceleyerek Nihayet adında bir logo yaptım. İşlerimde bu kadar etkisi olan Herbert Lubalin’i bu blogda da anlatmak istedim bu yüzden.

Lubalin 1918 – 1981 yılları arasında yaşamış Amerikalı bir grafik tasarımcıdır. Ralph Ginzburg ile birlikte çıkardıkları üç dergi mevcutdur; Eros, Fact, ve Avant Garde. Zaten Lubalin adını Google’da arattığınızda bu üç dergi ile ilgili çalışmaları hemen gözünüze çarpıyor. Lubalin için tipografi anahtar kelimedir. Muhteşem çalışmalarında hep tipografik bir oyun göze çarpıyor ve bu oyun işlere derinlik katıyor. Örneğin, benim favorilerimden biri olan ‘Mother and Child’ çalışmasındaki oyunun birçok insanı da beni heyecanlandırdığı kadar  heycanlandırdığını düşüyorum.

Herbert Lubalin’i arama motorlarında belki 100 kere aratmışımdır. Onun çalışmalarını incelemek, ordan başka bir noktaya ulaşmak, tasarımcının işine yaklaşma tarzını benimsemek bana birçok kez ilham kaynağı olmuştur. Bunun sonuncunda ortaya çıkardığım Globe Regular fontu ve Nihayet logosunu da paylaşmak istedim.

(kaynak: wikipedia)

Leave a Reply

